wownews.co.uk

  • increase font size
  • Default font size
  • decrease font size

LulzSec hack The Sun to run 'Rupert Murdoch dead' story

E-mail Print PDF

sun-hackLulzSec hacked The Sun website – the British tabloid newspaper owned by Rupert Murdoch – and redirected viewers to a fake news story claiming Rupert Murdoch had been found dead at his home.

Hacker group LulzSec took credit for the attack on Twitter, saying: "We have owned Sun/News of the World".

Viewers of the tabloid website were redirected to a mock news story with the headline 'Media moguls body discoverd'.
 
It ran: “Murdoch, aged 80, has said to have ingested a large quantity of palladium before stumbling into his famous topiary garden late last night, passing out in the early hours of the morning.”

The website later redirected to the Lulzsec Twitter feed, where the anonymous group crowed: “We have joy we have fun, we have messed up Murdoch's Sun.”

On Twitter, LulzSec also claimed to have hacked into News International email accounts and began posting what appeared to be passwords to individual email addresses as well as mobile numbers for editorial staff.
 
LulzSec said it was "battling" with administrators from News International, who were struggling to regain control of the website.
 
News International could not be reached for comment.


Read More Related Articles

Add comment


Security code
Refresh

Social Bookmarking